петък, април 19, 2024

Христо Иванов: Поскъпването на ремонта на „Тракия“ говори за скрита корупционна премия

Трябва да четете

Доц. Наталия Киселова: Остава привкус за политизиране на Конституционния съд

"Остава привкус за политизиране на Конституционния съд, защото колективеният орган решава предимно политически проблеми, заяви доц. Наталия Киселова в ефира на БТВ.

Тагарев: В САЩ обсъдихме разполагането на ПВО и противокорабни ракети у нас

„Обсъждах в САЩ възможностите за разполагането на съюзнически противовъздушни и брегови противокорабни ракетни комплекси за усилване на отбранителните способности на България“. Това...

Нетаняху: Израел няма да спре офанзивата, докато не осъществи целите си за унищожаване на „Хамас“

Израелският премиер Бенямин Нетаняху публично отхвърли натиска на Съединените щати за палестинска държава. На пресконференция, излъчена по националната телевизия,...

Ракети бяха изстреляни от Газа към Южен Израел

Ракети бяха изстреляни снощи от Газа към Южен Израел. В отговор израелските сили за отбрана съобщиха, че са унищожили...

Ескалацията в цената на ремонта на отсечката от автомагистрала „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора трябва да бъде ясно обяснена, защото без обяснение с документи тя говори за едно – скита корупционна премия в цената.

Това коментира съпредседателят на „Демократична България“ Христо Иванов във видео, излъчено на живо от магистрала „Тракия“.

„Отново се връщаме на далаверата „Автомагистрали“ – тази корупционна черна дупка за 5 млрд. лв., която ГЕРБ сглобиха, така че Бойко да може да прави пасчета към своите приятелски кръгове и фирми, които споделя с Делян Пеевски“, каза Иванов и припомни, че след повдигането на темата първо да се обяснява медийно излезе зам. регионалният министър Николай Нанков, а след това и регионалният министър Петя Аврамова.

„Министър Аврамова даде едно интервю, в което показа, че може да действа като генератор за случайни числа. Изреди някакви абсолютно неразбираеми предполагам и за самата нея милиони и ме обвини, че лъжа“, каза той.

През октомври 2019 г. Аврамова казва в отговор до депутат в Народното събрание, че ремонтът на 40 км в едната посока прогнозно ще струва 40 млн. лв. През февруари 2020 г. Аврамова отново в НС твърди, че за 40 км в едната посока прогнозната сума вече е 60 млн. лв. През октомври 2020 г. тя вече говори за ремонт на 52-километров участък и обща сума от 90 млн. лв. в посока. Тези допълнителни 12 км са вече ремонтирани на цена от 12 млн. лв. в посока за отсечката. Това означава, че оставащите 40 км в едната посока би трябвало да бъдат направени за 78 млн. лева, ако се съди от думите на министъра. През февруари 2021 г. започна ремонтът на първите 16.5 км от въпросната 40-километрова отсечка. Цената в посока е 35 млн. лв – само за тези 16.5 км. Ако тази цена се запази и за оставащите 23.5 км, то общата стойност на цялата отсечка ще бъде 85 млн. лв. в посока, добави Иванов.

Според него обявяването в последните години на различни, все по-високи цени е „една от индикациите, че тук става дума за скрито фактуриране на корупционен отбив – корупционна връщанка, чрез която да се отклоняват средства“.

Други новини

Последни новини

Доц. Наталия Киселова: Остава привкус за политизиране на Конституционния съд

"Остава привкус за политизиране на Конституционния съд, защото колективеният орган решава предимно политически проблеми, заяви доц. Наталия Киселова в ефира на БТВ.

Тагарев: В САЩ обсъдихме разполагането на ПВО и противокорабни ракети у нас

„Обсъждах в САЩ възможностите за разполагането на съюзнически противовъздушни и брегови противокорабни ракетни комплекси за усилване на отбранителните способности на България“. Това...

Нетаняху: Израел няма да спре офанзивата, докато не осъществи целите си за унищожаване на „Хамас“

Израелският премиер Бенямин Нетаняху публично отхвърли натиска на Съединените щати за палестинска държава. На пресконференция, излъчена по националната телевизия,...

Ракети бяха изстреляни от Газа към Южен Израел

Ракети бяха изстреляни снощи от Газа към Южен Израел. В отговор израелските сили за отбрана съобщиха, че са унищожили...

Вили Лилков: Няма управляващи и опозиция в СОС – търсим начин да започнем работа

В момента няма управляващи и опозиция в СОС - ние търсим разумно мнозинство, което казва, че общинският съвет трябва да започне работа,...