вторник, октомври 4, 2022

Караджов: Разработваме идеен проект за тунел при Прохода на Републиката

Трябва да четете

Иван Костов: Мафиотската пирамида наложи на всички своите правила

"Нямам ясна представа за позиционирането на политическите партии по отношение на ключови проблеми на страната. Най-важните и най-лесни за формулировка са тези,...

„Шпигел“: ЕС планира да обучава 15 000 украински военни

Европейският съюз планира да обучава до 15 000 украински военни в тренировъчна мисия, целяща да подкрепи Украйна в борбата ѝ с руските...

Андрей Гюров: Можем да отстояваме нашите принципи и като опозиция

Коалиция с ГЕРБ няма да правим, категоричен бе Андрей Гюров от "Продължаваме промяната". "Ние сме дългосрочен проект и единственият...

Глобяват „Трейс Груп Холд“ със 100 000 лв., заради натрошените с чук жълти павета

Столичната община налага глоба от 100 000 лв. на „Трейс Груп Холд“, заради умишлено увредените жълти павета, при ремонта на Зона 4 от...

Разработваме трасе за магистрален път, който да свързва Велико Търново, чрез нов тунел през Стара планина при Прохода на Републиката, с магистралите „Тракия“ и „Марица“. Готовият идеен проект ще бъде представен в МРРБ за обсъждане и прецизиране, след което – в МОСВ за екологична оценка. Това съобщи вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов при участието си в дискусията „Свързани Балкани“, организирана от вестник „24 часа“. Министърът начерта новите и вече започнатите стратегически инфраструктурни обекти, по които ще работи, за да има България истинска свързаност със съседните страни и с Европа.

Вицепремиерът обясни, че коридорът от Букурещ през България до Александруполис е важен приоритет не само за страната ни, но е и стратегически проект за Европейската комисия и по линия на НАТО. „Не само бихме могли да получим финансова помощ от ЕК, но ще предложа Европейската инвестиционна банка да проведе процедурите по избор на изпълнител. С включването на ЕИБ ще се ускорят сроковете за изпълнение на стратегическите инфраструктурни обекти и ще се елиминират възможностите за корупция при провеждането на търгове“, обясни министърът на регионалното развитие.

Коридорът от Букурещ до Александруполис минава през Русе, Велико Търново, АМ „Хемус“, преминава през Стара планина, пресича магистралите „Тракия“ и „Марица“ и достига до гръцката граница при граничния пункт „Маказа“.

Следващият важен проект, който ще подобри пътуването в региона, е автомагистрала „Черно море“. В бъдеще тя трябва да свърже пристанище Констанца с магистрален път Варна – Бургас и от там през Малко Търново до Истанбул. Тук трябва да се мисли за отклонение между ГКПП „Лесово“ и АМ „Тракия“, защото от турска страна вече има магистрална свързаност. Разширява се тяхното ГКПП, което означава, че много товари ще влязат от Турция, а в момента България няма никаква готовност да ги посрещне. Причината е, че пътищата в района са второкласни, в лошо състояние и не са ремонтирани от много години, обясни министър Караджов.

Регионалният министър съобщи, че се работи по още няколко нови ключови инфраструктурни проекта – трасето от Гюешево до Дупница и връзка с автомагистрала „Струма“. Проектирането ще продължи с още два участъка – от Дупница към Самоков и Ихтиман, за да се осъществи връзка с магистралите „Тракия“ и „Хемус“. Като особено важен в бъдеще се очертава транспортен коридор „Ориент – Източно Средиземноморие“, каза министър Караджов. Идеята е от Видин до Монтана да се изгради магистрала, която да премине през тунел под прохода „Петрохан“ до София и оттам по АМ „Струма“ да се стига бързо до Солун, който е ключово пристанище в Егейско море.

„Затова ако България не изгради бързо участъка от Видин до София, а Румъния магистралното трасе на своята територия, двете страни могат лесно да бъдат заобиколени и да загубят много в транспортно отношение“, коментира вицепремиерът.

Той очерта и сроковете за завършването на започнатите инфраструктурни обекти. Първи, през 2027 година, ще бъдат готови скоростният път Видин – Ботевград и АМ „Хемус“. До 2028 година се планира да бъдат завършени трите подучастъка на магистралата „Русе – Велико Търново“. Приоритет е и завършването на АМ „Струма“ и намиране на окончателно решение за трасето през Кресненското дефиле. Приключването на последния етап на обхода на Габрово, както и на АМ „Европа“ до две години и половина и началото на строителството на АМ “Черно море“ през следващите три години са сред другите важни проекти, по които в момента МРРБ работи.

Други новини

Последни новини

Иван Костов: Мафиотската пирамида наложи на всички своите правила

"Нямам ясна представа за позиционирането на политическите партии по отношение на ключови проблеми на страната. Най-важните и най-лесни за формулировка са тези,...

„Шпигел“: ЕС планира да обучава 15 000 украински военни

Европейският съюз планира да обучава до 15 000 украински военни в тренировъчна мисия, целяща да подкрепи Украйна в борбата ѝ с руските...

Андрей Гюров: Можем да отстояваме нашите принципи и като опозиция

Коалиция с ГЕРБ няма да правим, категоричен бе Андрей Гюров от "Продължаваме промяната". "Ние сме дългосрочен проект и единственият...

Глобяват „Трейс Груп Холд“ със 100 000 лв., заради натрошените с чук жълти павета

Столичната община налага глоба от 100 000 лв. на „Трейс Груп Холд“, заради умишлено увредените жълти павета, при ремонта на Зона 4 от...

НАТО: Изтласкването на руските части от района на Лиман е сериозен успех за Киев

Украйна обяви, че вече контролира напълно ключовия град Лиман в източната част на страната, а според НАТО изтласкването на руските части от...