понеделник, април 12, 2021

КЗП: 20 хиляди потребителски сигнала за нарушения са получени през 2020 г.

Трябва да четете

Михаил Константинов: Отиваме към правителство с пълна подкрепа

Отиваме към правителство с пълна подкрепа. Това заяви в ефира на "Денят започва" с Георги Любенов математикът и шеф на "Информационно...

Симеон Дянков: Едни следващи избори не са причина да се смята, че икономиката ще пропадне

„Рано е да се казва, че това е краят на ГЕРБ", коментира пред БНР бившият министър на финансите в кабинета „Борисов 1"...

ЕС призова за намаляване на напрежението в Черна гора

Европейският съюз следи внимателно събитията в Черна гора и призовава към сдържаност на всички страни, спазване на върховенството на закона и включване...

Радев: Просперитетът на страната е свързан с равноправието и благополучието на всеки от нейните граждани

Президентът Румен Радев се срещна с Главния мюфтия на мюсюлманското вероизповедание в България д-р Мустафа Хаджи. Срещата се проведе по...

През изминалата година получихме много сигнали на потребители – над 20 000 на годишна база, въпреки че потреблението се сви заради пандемията. Логично се увеличаха сигналите на онлайн потребители – хора, които пазаруват предимно в интернет. Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, който беше гост в студиото на БНТ “Денят започва” в Световния ден на потребителските права.

Той припомни, че изключително право на потребителя е в 14-дневен срок от получаването на стоката да се откаже от покупката, да върне стоката и да получи парите си по начина, по който е платил на търговеца. Изключенията са изчерпателно посочени в закона. Това са случаите, в които става дума за продукти с авторски права и продукти, които поради хигиенни и здравословни съображения, не е уместно да бъдат връщани. Всички останали стоки – дрехи, спортни стоки, комуникационни средства, стоки за бита и т.н., подлежат на възстановяване в този 1-дневен срок, уточни Маргаритов. С отварянето на МОЛ-овете КЗП е направила над 200 проверки, за да установи дали обявените промоции и намаления са реални.

Около 20 нарушения има, което показва, че се запазва общият тренд от при 10% от проверките да се откриват нарушения. Нямаше нещо иновативно, а по-скоро не бяха обявени правилно старата и новата цена, не беше ясен срокът на обявеното намаление, обясни председателят на КЗП. По думите през последната година COVID-19 определено се използва като търговска марка от някои нелоялни търговци, които се опитва да заблудят потребителите с неверни послания и “се опитват да изкарат на техен гръб повече пари”. В началото на пандемията това бяха опитите да се вдигат напълно изкуствено цените на стоките от първа необходимост – личните предпазни средства, дезинфектантите и т.н. За щастие, този период премина доста бързо, може би и заради бързите действия на контролните органи, за да се стигне до последните месеци до опити на различен тип търговци, които се опитват да пласират различни продукти с посланието, че те са много ефективни и дори лекуват COVID-19, отбеляза Маргаритов.

Други новини

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Последни новини

Михаил Константинов: Отиваме към правителство с пълна подкрепа

Отиваме към правителство с пълна подкрепа. Това заяви в ефира на "Денят започва" с Георги Любенов математикът и шеф на "Информационно...

Симеон Дянков: Едни следващи избори не са причина да се смята, че икономиката ще пропадне

„Рано е да се казва, че това е краят на ГЕРБ", коментира пред БНР бившият министър на финансите в кабинета „Борисов 1"...

ЕС призова за намаляване на напрежението в Черна гора

Европейският съюз следи внимателно събитията в Черна гора и призовава към сдържаност на всички страни, спазване на върховенството на закона и включване...

Радев: Просперитетът на страната е свързан с равноправието и благополучието на всеки от нейните граждани

Президентът Румен Радев се срещна с Главния мюфтия на мюсюлманското вероизповедание в България д-р Мустафа Хаджи. Срещата се проведе по...

Христо Иванов с искане към ЕК за независим финансов анализ за концесията за Летище София

С настояване за независим финансов анализ на измененията в концесионния договор за Летище София се обърна към Европейската комисия ...