На лотовете 4-ти и 5-и от АМ „Хемус“ има влязъл в сила ПУП, но няма завършено отчуждаване, а там са изпълнени строително-монтажни работи в доста напреднал етап, за които няма издадено разрешение за строеж. Трябва да се установи кой е строителят. ДНСК е издала протоколи за извършено определено строителство. Ако не установим кой строи, това ще е незаконно строителство с неизвестен извършител. Парадоксалното е, че това е национален обект. Там са вложени доста пари“. Това каза по БНР директорът на ДНСК арх. Влади Калинов.
По думите му схемата за изграждането на лотовете по АМ „Хемус“ е доста различна от нормалния вид строителство. „
Истинският строител би трябвало да бъде „Автомагистрали“ ЕАД. Тази фирма обаче няма нито възможностите, нито техниката и хората, за да изпълни това строителство. Това е било ясно в момента, когато са правени поръчките. Самата фирма „Автомагистрали“ започва да аутсорсва тази дейност. Строителството е скрито зад едни договори за доставка на материали и наем на техника. Това означава, че тези фирми, които докарват техниката заедно с операторите на тази техника, те извършват строителството, но не носят отговорността за него, а отговорността се връща към държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД. Има един анонимен изпълнител, който пристига, свършва си работата и не носи отговорност за това, което е свършил там“, посочи Калинов.
Той подчерта, че има подозрения, че в основата на магистралата се полагат неподходящи материали, които след това са причина за лошото качество на пътищата.