„Трябва да се мисли за една по-смислена регулация, която да изсветли работата на медиите по време на предизборните кампании“.
Това заяви за БНР политологът Иво Инджов.
„Медиите са важен фактор в предизборната кампания. Разглеждаме медиите, особено онлайн медиите, като скачен съд и със социалните мрежи. Някой път е трудно да се измери ефекта на едните и другите. Те са фактор, който се възползва от българското законодателство, от многото дупки в него. Печелят се добри пари от търговските медии, частните издания. Не винаги се спазват стандартите, което влияе отрицателно върху преценката на хората“, добави Инджов.
По думите на политолога държавният глава и служебният кабинет трябва да се въздържат при изборите:
„Президентът и неговото правителство работят прекалено активно и според мен пристрастно на терен, заемат политически позиции срещу конкретни партии и сили, дори групи в българското общество и това ги превръща в активен участник в изборите. Трябва да се въздържат. Още повече, че служебното правителство, наличието на такъв институт в българската политика, поставя в много неудобна ситуация политическите партии – кого да критикуват, не е ясно кой е опозиция, кой е бил доскоро управляващ, няма такъв – има служебно правителство“.