„Фактът, че „Лукойл“ е монополист на пазара на нефтени продукти и е концесионер на пристанището, по никакъв начин не дава привилегии за българските потребители“, е мнението на енергийният експерт Мартин Владимиров.
Експертът допълва, че има и опасения, че „Росенец“ може да служи като „задна вратичка“ за внос на руски петрол в Европа. „Както Агенция „Митници“, така и НАП винаги са срещали трудности да извършат проверки на място през годините, което е будило съмнения, че се извършват незаконни действия на терминала“, уточни Владимиров.
Той е категоричен – за да работи „Росенец“ в полза на държавата, трябва да бъде назначен специален управител, който да следи за интересите на България. „Да се осигури, че държавата първо – контролира границата си. И второ – че не се избягват санкции на българска територия“, посочи Владимиров.