четвъртък, октомври 5, 2023

Галин Цоков: Високите постижения на децата са бъдещето на България

Трябва да четете

Радан Кънев: Премиерът и цялата делегация на правителството бяха поставени между чука и наковалнята

Споразумението може би е едно доста добро начало, но в никакъв случай не е край на процеса на преговори - как ще...

Емил Дечев: Всеобщо одобрение на конституционните промени е абсолютна илюзия

Част от институциите, представили негативно становище, са институции, които ще бъдат засегнати тези промени, ако се случат – ще им бъдат ограничени...

Атанас Славов: Няма никаква „внезапност“ в проекта за промени в Конституцията

Няма никаква "внезапност" в проекта за промени в Конституцията, каза вчера по време на заседанието на конституционната комисия в Народното събрание министърът...

ЕП прие на първо четене законопроекта за свобода на европейските медии

Европейският парламент прие днес на първо четене законопроекта за свобода на медиите в ЕС. С 448 гласа "за", 102 "против" и 75...

Учениците в София изучават общо 25 чужди езика, 11 профила и 135 специалности в професионалното образование. През миналата година близо 32 000 деца са участвали в общо 50 национални олимпиади и състезания. Това стана ясно по време на среща на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков с директори на столични училища, организирана от началника на РУО-София град Ваня Кастрева за готовността за новата учебна година.

„МОН ще подкрепи всяка инициатива на отделни училища в България, които искат да покажат постижения на своите ученици в различни области, защото в рамките на нашата образователна система ние трябва да покажем и добрия пример“, заяви министър Галин Цоков пред участниците във форума. „Високите постижения на децата са бъдещето на България“, допълни той. Според министъра повишаването на образователните резултати е предизвикателство, свързано и с повече възможности за личностно развитие, развитие на уменията и компетентностите на децата. А за това допринася и добрата образователна среда. Именно към тази цел е насочен огромен финансов ресурс по Плана за възстановяване и устойчивост, припомни министър Цоков. Той допълни, че още през следващата учебна година ще започне изграждането на STEM кабинетите в българските училища. „Там обучението ще се случва по различен начин и ще се събужда интересът на децата към науката“, каза министърът. Проф. Цоков пожела на директорите на училища успешна учебна година. „Сигурен съм, че вие като успешни лидери в образованието, ще направите всичко възможно за доброто образование на нашите деца“, допълни министър Цоков.

Тази учебна година в София има реализиран прием в 245 профилирани паралелки и 178 професионални, съобщи началникът на РУО София-град Ваня Кастрева. Образователните институции в столицата са 581. Училищата са 281, а детските градини – 290. Учениците в столицата са 142 718, а децата в детските градини – 47 652. За всички тях се грижат общо 18 900 педагози. Младите учители до 30 години в училищата са 1 797.

Други новини

Последни новини

Радан Кънев: Премиерът и цялата делегация на правителството бяха поставени между чука и наковалнята

Споразумението може би е едно доста добро начало, но в никакъв случай не е край на процеса на преговори - как ще...

Емил Дечев: Всеобщо одобрение на конституционните промени е абсолютна илюзия

Част от институциите, представили негативно становище, са институции, които ще бъдат засегнати тези промени, ако се случат – ще им бъдат ограничени...

Атанас Славов: Няма никаква „внезапност“ в проекта за промени в Конституцията

Няма никаква "внезапност" в проекта за промени в Конституцията, каза вчера по време на заседанието на конституционната комисия в Народното събрание министърът...

ЕП прие на първо четене законопроекта за свобода на европейските медии

Европейският парламент прие днес на първо четене законопроекта за свобода на медиите в ЕС. С 448 гласа "за", 102 "против" и 75...

Делян Пеевски: Смятам, че протестите ще спрат

Смятам, че протестите ще спрат. Това заяви пред журналисти депутатът от парламентарната група на ДПС Делян Пеевски след края на срещата в...