петък, април 26, 2024

Ремонтът на първите 12 км от АМ „Тракия“ в платното за Бургас ще приключи в края на октомври – началото на ноември

Трябва да четете

Доц. Наталия Киселова: Остава привкус за политизиране на Конституционния съд

"Остава привкус за политизиране на Конституционния съд, защото колективеният орган решава предимно политически проблеми, заяви доц. Наталия Киселова в ефира на БТВ.

Тагарев: В САЩ обсъдихме разполагането на ПВО и противокорабни ракети у нас

„Обсъждах в САЩ възможностите за разполагането на съюзнически противовъздушни и брегови противокорабни ракетни комплекси за усилване на отбранителните способности на България“. Това...

Нетаняху: Израел няма да спре офанзивата, докато не осъществи целите си за унищожаване на „Хамас“

Израелският премиер Бенямин Нетаняху публично отхвърли натиска на Съединените щати за палестинска държава. На пресконференция, излъчена по националната телевизия,...

Ракети бяха изстреляни от Газа към Южен Израел

Ракети бяха изстреляни снощи от Газа към Южен Израел. В отговор израелските сили за отбрана съобщиха, че са унищожили...

Предвижда се ремонтът на първите 12 км от автомагистрала „Тракия“ в платното за Бургас да приключи в края на октомври – началото на ноември. Ако времето позволи, след това строителните работи в посока Бургас ще продължат в 40-километровия участък от Оризово до Стара Загора. Когато завърши ремонтът на платното за Бургас, през следващата година ще се ремонтира и платното към София.

Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова по време на днешния парламентарен контрол.

За целия участък от 52 км от магистралата е изготвен технологичен проект, съгласуван от Института по пътища и мостове. Контролът при извършването им ще бъде осъществяван от териториалните структури на Агенция „Пътна инфраструктура“ и при необходимост от Института по пътища и мостове.

Министър Аврамова обясни, че ремонтът се изпълнява от дружеството „Автомагистрали“ ЕАД, с което АПИ има сключен договор след проведена открита процедура по ЗОП за определяне на изпълнител за извършване на поддържане (превантивно, текущо, зимно и ремонтно – възстановителни работи) на АМ „Тракия“ на територията на Областните пътни управления София, Пазарджик, Пловдив и Стара Загора.

Стойността от 89 млн. лв. е за ремонта на 52 км от автомагистрала „Тракия“ и е в резултат на остойностяването на количествата, заложени в изготвения и одобрен технологичен проект, разработен на база пазарни цени на материали и труд, свързани и с договорите, сключени с фирмите, които ще изпълняват както ремонтни дейности на магистралата, така и подмяната на пътните знаци, на хоризонталната маркировка, на ограничителните системи, каза още министърът в отговор на друг въпрос. Общата стойност включва около 70 млн. лв. за ремонт на пътното платно за участък от 52 км, а не от 40 км, както беше планирано по-рано, средна разделителна ивица, отводняване и колекторна система в средната разделителна ивица. Около 4 млн. лв. са за подмяна на пътните знаци, хоризонталната маркировка в двете платна (за Бургас и за София) или общо 104 км. 15 млн. лв. са за подмяна на ограничителните системи за пътища в средната разделителна ивица и в банкета за целия участък от 52 км.

Ремонтът на първокласния път от кв. „Kняжево“ до пътен възел  „Даскалово“ ще започне през 2021 г. В момента пътищата се подготвят за предстоящите зимни месеци. След приключване на зимното поддържане и осигурено финансиране, планираните ремонтни работи ще бъдат изпълнени, информира още министърът по време на парламентарния контрол.

По възлагане на АПИ фирмата изпълнител по договора за поддържане на републиканските пътища на територията на Областно пътно управление – Перник, изготви технологичен проект за превантивен ремонт на 4,38 км от републиканския път София – Даскалово – Дупница в участъка от границата с област София до кръговото кръстовище с автомагистрала „Струма“. Съгласуваният от Института по пътища и мостове проект предвижда технологично фрезоване, направа на предварителни ремонти, полагане на неплътен асфалтобетон, армираща геомрежа, плътен асфалтобетон, подмяна на всички бетонови бордюри, изграждане на банкети, почистване на колекторни системи и водостоци, отводнителни окопи с дренаж. Стойността на превантивния ремонт е 6 787 768 лв. Ще бъдат монтирани нови ограничителни системи, вертикална сигнализация и положена хоризонтална маркировка на обща стойност 1 260 500 лв.  Изготвен е работен проект за реализацията на системата за електронно реверсивно движение в участък от първокласния път. Изпратен е в Столична община за съгласуване, след което следва да се съгласува и от Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“. Проектът ще бъде остойностен и ще се пристъпи към изграждане на системата на терен.

Други новини

Последни новини

Доц. Наталия Киселова: Остава привкус за политизиране на Конституционния съд

"Остава привкус за политизиране на Конституционния съд, защото колективеният орган решава предимно политически проблеми, заяви доц. Наталия Киселова в ефира на БТВ.

Тагарев: В САЩ обсъдихме разполагането на ПВО и противокорабни ракети у нас

„Обсъждах в САЩ възможностите за разполагането на съюзнически противовъздушни и брегови противокорабни ракетни комплекси за усилване на отбранителните способности на България“. Това...

Нетаняху: Израел няма да спре офанзивата, докато не осъществи целите си за унищожаване на „Хамас“

Израелският премиер Бенямин Нетаняху публично отхвърли натиска на Съединените щати за палестинска държава. На пресконференция, излъчена по националната телевизия,...

Ракети бяха изстреляни от Газа към Южен Израел

Ракети бяха изстреляни снощи от Газа към Южен Израел. В отговор израелските сили за отбрана съобщиха, че са унищожили...

Вили Лилков: Няма управляващи и опозиция в СОС – търсим начин да започнем работа

В момента няма управляващи и опозиция в СОС - ние търсим разумно мнозинство, което казва, че общинският съвет трябва да започне работа,...