петък, май 3, 2024

Богдан Милчев: Пандемия от тежки пътнотранспортни произшествия

Трябва да четете

Доц. Наталия Киселова: Остава привкус за политизиране на Конституционния съд

"Остава привкус за политизиране на Конституционния съд, защото колективеният орган решава предимно политически проблеми, заяви доц. Наталия Киселова в ефира на БТВ.

Тагарев: В САЩ обсъдихме разполагането на ПВО и противокорабни ракети у нас

„Обсъждах в САЩ възможностите за разполагането на съюзнически противовъздушни и брегови противокорабни ракетни комплекси за усилване на отбранителните способности на България“. Това...

Нетаняху: Израел няма да спре офанзивата, докато не осъществи целите си за унищожаване на „Хамас“

Израелският премиер Бенямин Нетаняху публично отхвърли натиска на Съединените щати за палестинска държава. На пресконференция, излъчена по националната телевизия,...

Ракети бяха изстреляни от Газа към Южен Израел

Ракети бяха изстреляни снощи от Газа към Южен Израел. В отговор израелските сили за отбрана съобщиха, че са унищожили...

Това, което се случва през последните два месеца и половина, е пандемия от тежки пътнотранспортни произшествия. От началото на май има 125 загинали по пътищата, което е с 40 души повече спрямо същия период от миналата година. Това заяви в студиото на „Тази събота и неделя“ експертът Богдан Милчев, директор на Института за пътна безопасност и бивш директор на КАТ-София.

„АМ „Тракия“ е една изключително опасна магистрала и това се дължи, освен че е стара и още на проектно ниво има доста опуснати грешки, но и на това, че България продължава да бъде единствената страна в ЕС, в която максимално разрешената скорост по магистралите е 140 км/ч. По нашите магистрали масово се кара със 180 км/ч и въпреки това пътната полиция не контролира движението“, добави той.

Според Милчев друг сериозен проблем на АМ „Тракия“ е поддръжката ѝ. Анализ на Института за пътна безопасност показва, че политическата нестабилност също е един от факторите, защото „държавните експерти абдикират да работят в политическа нестабилност, те се снишават и изчакват да се преориентират“.

Експертът коментира и тежката катастрофа с непълнолетни край Сатовча. Автомобилът е шофиран от 17-годишно момиче с шофьорска книжка издадена в САЩ. „Законът казва две неща: първо, в него е посочено на каква възраст каква категория автомобил можеш да управляваш. В случая такъв автомобил може да се управлява след 18-годишна възраст. Следващото нещо, което е посочено е, че български граждани могат да управляват с чуждестранно свидетелство, извън ЕС, до три месеца от влизането в страната“, обясни Милчев. Той допълни, че в тази ситуация водачът няма 18 г. и не може да управлява автомобил от тази категория.

Други новини

Последни новини

Доц. Наталия Киселова: Остава привкус за политизиране на Конституционния съд

"Остава привкус за политизиране на Конституционния съд, защото колективеният орган решава предимно политически проблеми, заяви доц. Наталия Киселова в ефира на БТВ.

Тагарев: В САЩ обсъдихме разполагането на ПВО и противокорабни ракети у нас

„Обсъждах в САЩ възможностите за разполагането на съюзнически противовъздушни и брегови противокорабни ракетни комплекси за усилване на отбранителните способности на България“. Това...

Нетаняху: Израел няма да спре офанзивата, докато не осъществи целите си за унищожаване на „Хамас“

Израелският премиер Бенямин Нетаняху публично отхвърли натиска на Съединените щати за палестинска държава. На пресконференция, излъчена по националната телевизия,...

Ракети бяха изстреляни от Газа към Южен Израел

Ракети бяха изстреляни снощи от Газа към Южен Израел. В отговор израелските сили за отбрана съобщиха, че са унищожили...

Вили Лилков: Няма управляващи и опозиция в СОС – търсим начин да започнем работа

В момента няма управляващи и опозиция в СОС - ние търсим разумно мнозинство, което казва, че общинският съвет трябва да започне работа,...